Garáž je už neodmysliteľnou súčasťou rodinného domu a automaticky sa projektuje, prípadne už je súčasťou katalógových projektov domov. Automobil, ak má dlho a dobre slúžiť, potrebuje tiež dobre „bývať“. V prípade staršej zástavby môžeme garáž získať prístavbou, vstavaním (napríklad do suterénnych priestorov) alebo ju môžeme postaviť ako voľne stojaci objekt.
Výhody má pristavená garáž. Nebude v nej chladno, lebo ju môžeme vykurovať priamo z domu a jej rovnú strechu môžeme počas slnečných dní využiť ako terasu. Je vhodné ju pristaviť zo severnej strany domu; prístavba bude slúžiť ako tepelný filter. Južnú stranu domu radšej využijeme na umiestnenie okien, prípadne zimnej záhrady. Pristavaná garáž by mala ladiť s architektúrou domu.
Miesto pre vstavanú garáž získame napríklad v pivničných priestoroch. Najvýhodnejšie je riešenie, keď podlaha garáže nie je príliš hlboko pod terénom. V opačnom prípade do nej treba prichádzať po rampe. Pri realizovaní rampy musíme dbať na to, aby nemala príliš prudký spád a aby bola protišmyková. Pokiaľ sme nútení postaviť strmšiu rampu, ktorá môže byť v zime nebezpečná, je vhodné do podkladového betónu rampy zabudovať vyhrievacie teleso (najčastejšie na elektrickej báze). Vyhrievanie rampy zamedzí šmykľavému povrchu napríklad počas poľadovice. Prechod medzi rampou a rovným úsekom, prípadne chodníkom a cestou, by mal byť plynulý (aby sme nezachytili spodok auta).
Pri dodatočnom postavení garáže treba rátať okrem iného aj s nákladmi na celkové úpravy priestoru a prípravy otvoru pre vjazd. Je potrebné odstrániť zamŕzajúcu zeminu a nahradiť ju vhodnou izolačnou vrstvou.
Garáž si dnes nevieme predstaviť bez jej dokonalého uzavretia (ochrany pred „nevítanými“ návštevníkmi). Trh v tomto smere ponúka širokú paletu garážových vrát – v rôznych variáciách a z rôznych materiálov. Ako bol kedysi špičkovým materiálom na výrobu garážových vrátach plech, v súčasnosti je to plast. Samozrejme, môže to byť bez problémov aj drevo alebo kov.
Plastové vráta môžu mať niekoľko druhov výstuží, ktoré ich spevňujú. Súčasné výrobky majú aj isté tepelno-izolačné vlastnosti a všetky typy garážových vrát môžu byť vybavené mechanikou na ich ovládanie. Najčastejší elektrický pohon je ovládaný jediným tlačidlom, prípadne diaľkovým ovládačom. Otváranie môže zabezpečiť tiež magnetické pole alebo fotobunka.
Ak sa rozhodujeme stavať dom a máme obmedzený rozpočet, môžeme vyriešiť „bývanie pre auto“ iba prístreškom. Je viacero možností vytvoriť pekný prístrešok, či už formou pergoly, ktorú necháme porásť viničom, prípadne iným ťahavým porastom, alebo vydláždenou plochou, okolo ktorej môže vzniknúť výzdoba zo skál a kvitnúcich rastlín a drevín.
Pri tvorbe parkovacích plôch na pozemku pri dome musíme riešiť príjazdové komunikácie, ich napojenie na verejnú komunikáciu a estetické dotvorenie priestoru. Pre vjazdy do garáží sa najlepšie hodia dostatočne hrubé betónové alebo kamenné dlaždice, prípadne biotvárnice. Rozhodne tu dlho nevydrží povrch z tenkých dosiek, ktorý po krátkom čase popraská. Ďalej by bolo chybou na vjazd do garáže alebo od hlavnej cesty použiť drevenú dlažbu (fošne, hranoly). Takýto povrch môže na tienených a vlhkých miestach rýchlo obrásť riasami alebo machom. Drevený povrch je naviac nepraktický - vo vlhkom počasí sa na ňom šmýka.(ib)